محققین دریافتند که رابطه بین دانش آموز و معلم در طول روز با عملکرد تحصیلی و رفتارهای منفی دانش آموزان در ارتباط است.
محقیقین دانشگاه میسوری روشی جدید برای اندازه گیری تعامل معلم با هر دانش آموز ابداع کردند.
وندی ریک، روانشناس مدرسه نشان داد، دانش آموزانی که در کلاس توجه منفی از معلم خود دریافت می کنند مشکلاتی در تنظیم هیجان و تمرکز دارند و همچنین رفتارهای مخرب دارند.
ریک می گوید: “پیدا کردن یک روش کارآمد و دقیق برای ارزیابی رفتار معلمان نه تنها برای امور پژوهشی بلکه برای ارزیابی معلمان نیز مفید است. برای مثال اگر معلمی دانش آموزی را برای کار خوب تشویق کند، احتمال اینکه دانش آموز کارهای خوب مشابه را تکرار کند بیشتر است؛ و بر عکس اگر معلمی، دانش آموزی را به دلیل کار زشت توبیخ کند، آن دانش آموز حتی برای جلب توجه هم که شده آن رفتار را تکرار می کند.
رینک و همکارانش در مطالعه خود با استفاده از روش ابداعی خود به مشاهده 53 معلم و 896 دانش آموز پرداختند. آنها در این بررسی نشان دادند که تعامل معلم و دانش آموز و توجه مثبت یا منفی معلمین می تواند رفتارهایی را در دانش آموزان شکل دهد و یا تشدید کند.
رینک می گوید این روش ابداعی که بصورت خلاصه ST-CIO نامیده می شود همچنین می تواند برای مدیران مدارس نیز حائز اهمیت باشد، چرا که یک بازخورد مناسب از رفتار معلمین مدرسه به آنها می دهد.
منبع:
W. M. Reinke, K. C. Herman, L. Newcomer. The Brief Student-Teacher Classroom Interaction Observation: Using Dynamic Indicators of Behaviors in the Classroom to Predict Outcomes and Inform Practice.Assessment for Effective Intervention, 2016; DOI:10.1177/1534508416641605